Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri nisan ayı öğretmen gelişim toplantısı 18.04.2019 tarihinde Alanya Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulunda yapıldı.
Toplantı konusu olarak: Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Orta Okulları tanıtım sunumlarının incelenmesi, okullarda gerçekleştirilen özgün örnek uygulamaları kapsamaktadır.
Toplantı, koordinatör öğretmen Celal AYDIN tarafından katılımcı öğretmenleri selamlayarak başlatıldı ve gündeme geçildi.
Toplantıda Proje Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Rıdvan YAMAN Anadolu İmam Hatip Liseleri, İmam Hatip Orta Okulları ve bu okulların eğitim sistemi hakkında öğretmenleri bilgilendirdi.
Daha sonra emekli öğretmen Hasan UĞUR Anadolu İmam Hatip Lisesi ve İmam Hatip ortaokullarının önemi, misyonu ve vizyonu hakkında öğretmenleri bilgilendirerek tavsiyelerde bulundu.
Emekli Öğretmen Hasan UĞUR’un konuşmalarında:
Selam alma ve vermenin önemli olduğu, selamlaşmanın her alana yayılmasının samimiyeti ve yakınlaşmayı artıracağı ve bunun eğitime de yansıyacağı,
Modern bilimin temelinin Müslüman bilim adamları tarafından atıldığı, batılı bilim adamlarının başlattığı Batı Rönesans’ının ise İslam Rönesans’ı üzerinden yükseldiği gerçeğinin öğrencilerimize iyi anlatılması gerektiği,
İslam medeniyetinde dil çok önemlidir bununda en iyi şekilde öğretildiği yer İmam Hatip okullarıdır.
Din ve din bilgisinin öğretilmesi ve kalıcı olması için din eğitiminin çocuklukta ve temel eğitim döneminden itibaren verilmesi gerektiğinin önemi,
İslam Dini öğrenilmesinin yanı sıra, hakkıyla yaşanması gereken bir din olduğu, bu iki durumun İmam Hatip okullarında aynı anda öğrencilere kazandırıldığı,
“Ele geçmezse sevdiğimiz eldekini sevmeliyiz” sözünde olduğu gibi okullara gelen öğrencilerimizi oldukları gibi kabul edip onları eğitmeye çalışmamız gerektiği,
İslam’ın bizim için öğrenilmesi gereken en önemli şeylerden biri olduğu bununda en doğru şekilde öğrenildiği eğitim kurumlarının İmam Hatip okulları olduğu, bu okullarda okuyan öğrencilerin ilerde İslam’a hizmet edecekleri gerçeği,
Bu okullarda görev yapan öğretmenlerin diğer branş öğretmenleriyle işbirliği yapmaları, onlarla çatışmaktan kaçınmaları ve işbirliğinin İslam’ın daha iyi anlaşılmasına ve anlatılmasına yarayacağı,
Öğrencilere dini daha iyi anlatabilmek için Türkçe, resim, müzik, tarih, coğrafya gibi derslerle disiplinler arası işbirliği yapılmasının yararlı olacağı,
Eğitim metodunda öğrencilerle iletişimde “sen dili” yerine “biz dilinin” kullanılması yap et yerine yapalım edelimin çok önemli ve etkili olacağı,
İnsan merkezli bir yaklaşımla, her şeyin insan için yaratıldığı düşüncesi ön planda tutularak hiç bir şeyin insanın önüne geçmemesinin gerektiği,
İnsanı anlamak için insanlığa gelmiş olan vahyin bilinmesi gerektiği ve çok önemli olduğunun anlatılması bununda gerçek manada anlatıldığı en iyi eğitim kurumlarının İmam Hatip okulları olduğu,hususlar ön plana çıkmıştır.
Celal AYDIN
Koordinatör Öğretmen